Wednesday, August 19, 2009

Microsoft power point...(perbezaan slide master dan slide show)

20 Ogos saya telah mempelajari microsoft power point....saya telah mula mengenali microsoft power point sejak dari sekolah rendah kerana dikehendaki oleh guru untuk membuat tugasan..namun begitu hari ini saya telah mempelajari sesuatu yang baru iaitu slide master....pada mulanya saya agak keliru slide master ini...saya ingat boleh buat slide show rupanya slide master ini kita nak buat background yang permenent...tidak perlu kita buat setiap kali nak buat slide yang baru, kita juga boleh insertkan gambar kita sekiranya kita mahu setiap slide ada gambar kita hehe.....power point ini kita tidak perlu buat ayat yang sarat sudah memadai kita letakkan point atau gambar sebagai bahan penyampain...untuk lebih menarik kita boleh menukar warna,line kecerahan dan lain-lain...
Rasanya power point ini kita perlu banayak explore sendiri...

No comments:

Post a Comment